Новости проекта
Обязательно к прочтению
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Яшчэ раз аб курэнні

Дата: 7 апреля 2020 в 11:40
Автор: Коляда Н. В.

Яшчэ раз аб курэнні

Асаблівы шкоду курэння для дзяцей і падлеткаў абумоўлены фізіялогіяй яшчэ няспелага арганізма.

Чалавек расце і развіваецца даволі доўга, часам да 23 гадоў.

Каб арганізм нармальна сфармаваўся, усе гэтыя гады да яго клеткам павінна паступаць патрэбную колькасць кіслароду і пажыўных рэчываў.

Але ні ў якім выпадку не таксінаў — у тым ліку і з тытуневага дыму.

Тытунь прыносіць шкоду целе, руйнуе розум,атупляе цэлыя нацыі.Аб.дэ Бальзак 18 лістапада на ўсей планеце адзначаецца Міжнародны дзень барацьбы з курэннем.

Чаму ж людзі пачынаюць паліць? Адной з асноўных прычын пачатку курэння з'яўляецца цікаўнасць. Іншая прычына пачатку курэння ў маладым узросце – перайманне дарослым.У якія не паляць сем'ях паляць становяцца не больш за 20% дзяцей, у тых, хто паліць сем'ях лік тых, хто паліць дзяцей перавышае 50%. У многіх курэнне тлумачыцца перайманнем, якія паляць таварышам або героям кіно.

«Звычка – другая натура» - менавіта гэтым можна растлумачыць курэнне многіх людзей, якія і рады б кінуць гэта нікчэмныя занятак, ды не могуць змяніць сваей шкоднай звычцы. У распаўсюдзе курэння сярод дзяўчат немалую ролю адыгрывае мода. Калі прычынамі пачатку курэння ў мужчын з'яўляецца імкненне пераймаць дарослым, атаясненне курэння з уяўленнямі пра самастойнасць, сіле, мужнасці, то ў дзяўчат пачатак курэння часта звязана з кокетством, імкненнем да арыгінальнасці, жаданнем падабацца юнакам.

Курэнне адмоўна ўплывае на паспяховасць школьніка. Лік няўдачнікаў ўзрастае ў тых класах, дзе больш за тых, хто паліць. Курэнне школьнікаў запавольвае іх фізічнае і псіхічнае развіцце. Курэнне і школьнік несумяшчальныя.Школьныя гады - гэта гады росту як фізічнага, так і разумовага. Арганізму трэба шмат сіл, каб справіцца з усімі нагрузкамі. Як вядома, навыкі, звычкі, засвоеныя ў школьным узросце, самыя трывалыя. Гэта ставіцца не толькі да карысным, але і да шкодных звычак.Чым раней дзеці, падлеткі, юнакі, дзяўчаты пазнаемяцца з курэннем і пачнуць паліць, тым хутчэй прывыкнуць да яго, і ў далейшым адмовіцца ад курэння будзе вельмі цяжка.

Ўсталявалі, што людзі, якія пачалі курыць да 15 гадовага ўзросту, паміраюць ад раку легкіх у 5 разоў часцей, чым тыя якія пачалі курыць пасля 25 гадоў.

Школьнікі малодшых класаў яшчэ не валодаюць у поўнай меры фізіялагічнымі здольнасцямі да навучання. Гэта ўзрост (6-10 гадоў) — час паспявання некаторых аддзелаў галаўнога мозгу і нервовай сістэмы, якія ў далейшым будуць збіраць, накоплять, аналізаваць, сістэматызаваць і ў патрэбны час, каб правільна выкарыстоўваць атрыманую інфармацыю.

Вось чаму дзеці ранняга школьнага ўзросту няўседлівасцю, не заўседы правільна і ў поўным аб'еме разумеюць значнасць выканання хатняга задання, а ў працэсе вучобы для іх важны спаборніцкі і забаўляльны элементы.

Нікацін, уплываючы на нервовую сістэму, залішне актывізуючы яе, а таксама парушаючы дзейнасць гарманальнай сферы, выклікае у дзяцей стан пастаяннага нервова-псіхічнага ўзбуджэння, зусім не які спалучаецца з патрабаваннямі школьнай дысцыпліны.

У гэтым выпадку аб шкодзе курэння для школьнікаў сведчаць праблемы з паводзінамі школьнікаў, якія не паддаюцца карэкціроўцы нават пасля перыяду адаптацыі да ўмоў дзіцячага адукацыйнага ўстановы.

Адставанне ў вучобе, праблемы з канцэнтрацыяй увагі, запоминаемостью, прайграваннем інфармацыі ў малодшых класах пагаршаюцца ў сярэдняй школе. База практычна адсутнічае або гэтыя базавыя веды пачатковай школы эфармаваны

.

Навучанне ў сярэдняй школе не ўяўляе магчымым карэкціроўку парушэнняў, наяўных у дзяцей, якія пастаянна падвяргаюцца ўздзеянню тытуневага дыму – на гэта проста не хапае часу ні ў школе ў педагогаў, ні дома ў бацькоў.

Дзеці адстаюць у вучобе, але пры гэтым не маюць паказанняў для навучання ў спецыялізаванай школе, а праграма масавай школы ім відавочна не па плячы. І тут прасочваецца шкоду курэння для школьнікаў — хранічна звужаныя сасуды галаўнога мозгу не дастаўляюць да яго аддзелам дастатковай колькасці пажыўных рэчываў, выклікаючы нейролептический сіндром, які характарызуецца пастаяннай дрымотнасцю, астенизацией, цяжкасцямі ў вучобе.

Старэйшы школьны ўзрост сам па сабе складаны як перыяд сталення, станаўлення асобы. Аб тым, як цяжка праходзіць гэты перыяд ведаюць усе. Яшчэ складаней працякае ен у падлеткаў і юнакоў, якія пакутуюць наркатычнай залежнасцю, у тым ліку нікацінавай.

Асобу чалавека не можа гарманічна развівацца, калі дамінуе думка аб тым, дзе дастаць цыгарэты, як пазбегнуць пакарання ад педагогаў, як «адкараскацца» ад мараляў бацькоў. Гэта адзін з аспектаў негатыўнага ўплыву любога паталагічнага прыхільнасці.

У перыяд пубертата, рэзкага скачка ў фізічным развіцці, падчас палавога паспявання арганізм затрачвае каласальнае колькасць энергіі на падтрыманне гэтых працэсаў. У курцоў ж частка энергіі вымушана траціцца на барацьбу з хранічнай інтаксікацыяй і на аднаўленне арганізма ад таксічнага ўплыву нікатыну.

Шкода курэння для школьнікаў у гэтым выпадку татальны: пакутуюць і фізічныя і псіхічныя функцыі.Натуральна, што такое няшчасце ў старэйшым школьным узросце адбіваецца на далейшым жыцці.

Пад пагрозай у першую чаргу органы дыхання, сасудзістая сістэма, стан скуры, разумовыя здольнасці, фізічная цягавітасць, лібіда і сэксуальнае жыцце, дзетародства.

Тэма аб шкодзе курэння для школьнікаў практычна бясконцая. Фактычна гэта вострая медыка-сацыяльная страла, накіраваная ў вельмі уразлівую мішэнь — будучыя пакаленні. Але, на жаль, попустительское стаўленне з боку бацькоў, педагогаў, медыкаў і сацыяльных службаў не дазваляе спадзявацца, што ў бліжэйшы час што-небудзь кардынальна зменіцца.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.