Тэма: “ Замацаванне арыфметычных дзеянняў з мнагазначнымі лікамі”
Мэта: адпрацоўваць вычысляльныя навыкі; замацаваць веды аб парадку выканання дзеянняў у выразах, рашэнні задач і ўраўненняў; развіваць матэматычную мову, лагічнае мысленне; выхоўваць імкненне да здаровага ладу жыцця.
Абсталяванне: тлумачальны слоўнік, індывідуальныя карткі з заданнямі, рознакаляровыя флажкі для ўзнагароды навучэнцаў
Арганізацыйны момант.
Настаўнік вітае вучняў і накіроўвае іх на актыўную работу:
Празвінеў ужо званок, Пачынаем наш урок. Прапаную сябраваць, І ўсім разам працаваць.
- Я жадаю, каб вы сёння працавалі з інтарэсам, радасцю, абапіраючыся на тыя веды, якія у вас ужо ёсць, на сяброўства, узаемадапамогу. Гэта прывядзе вас да добрых вынікаў.
- Дзеці, а ці любіце вы спартыўныя гульні?
- А які вы ведаеце зімовы від спорту, дзе выкарыстоўваецца мішэні?
- А што азначае слова “біятлон”, “ мішэнь”.
- У якім годзе адбыліся Алімпійскія гульні, у якім горадзе?
- Хто атрымаў залаты медаль?
( Відэо Дашы )
- Сёння на ўроку мы правядзём матэматычны біятлон. Наша гульня складаецца з сектараў. У час гульні вы будзеце працаваць індывідуальна, у парах, вам спатрэбіцца уменне аказваць дапамогу і падтрымку сваім аднакласнікам.
Вуснае лічэнне.
- Наша матэматычнае спаборніцтва аб яўляю адкрытым. А пачнем мы, як і спарцмены , з размінкі. За кожны правільны адказ атрымліваеце 1 бал.
- павялічце лік 350 у 3 разы;
- паменьшыце лік 470 на 130;
- першае складаемае 390, другое – 1400, запішыце суму;
- памяншаемае 700, аднімаемае 125, запішыце рознасць.
- запішыце лік, у якім 5 дзесяткаў, а соцен – у 3 разы больш;
- запішыце, у колькі разоў 2800 больш, чым 40;
- запішыце суму лікаў 1435 і 565.
Пасля выкананняў заданняў праводзіцца ўзаемаправерка у парах з выстаўленнем набранных балаў.
Самастойная трэніроўка
- Для дасягнення высокіх дасягненняў спартсмены павінны пастаянна трэніравацца. Вам я прапаную самастойную матэматычную трэніроўку.
38000+12000 36000+ 8000 540: 9
90000- 49000 90000- 31000 70 4
Вучні выконваюць самастойную работу па картках.
Праводзіцца калектыўная праверка правільнасці выканання задання. За кожны правільны адказ вучні атрымліваюць 2 балы.
Заняткі з трэнерам
- Дзеці, а вы ведаеце, хто дае прапановы, кансультацыі спартсменам, дапамагае ім з нагрузкай, якую яны змогуць выканаць? Гэта трэнер. Мы праведзём работу ў парах “трэнер-спартсмен”.
Работа з карткамі, рашэнне задач.
Каманда біятланістаўна на аўтобусе ехала на спаборніцтвы 3 гадзіны з скорасцю 38 км/г. Колькі кіламетраў ім засталося праехаць, калі ўвесь шлях складае 100 км?
У каманднай эстафеце па біятлоне ўдзельнічалі 4 чалавека. Кожны ўдзельнік прабег дыстанцыю 6 км. Колькі кіламетраў прабегла ўся каманда, калі вядома, што ўсе удзельнікі дайшлі да фінішу?
Адначасова з двух гарадоў, адлегласць паміж якімі 345 км, насустрач адзін аднаму адправіліся два цягнікі. Скорасць аднаго цягніка 60 км/г. Праз 3 гадзіны цягнікі сустрэліся. Знайдзі скорасць другога цягніка?
Адначасова з двух прыстаней, адлегласць паміж якімі 390 км, насустрач адзін аднаму адправіліся два цеплаходы. Скорасць аднаго цеплахода 30 км/г. Праз 6 гадзін цеплаходы сустрэліся. Знайдзі скорасць другога цеплахода?
Пасля рашэння задач вучні самастойна падлічваюць набранныя балы.
- Наступіў самы адказны момант нашага ўрока- спаборніцтва. Той з вас , хто правільна выканае першы ўсе заданні, атрымае 5 балаў, другі атрымае 4 балы, трэці- 3 бала, а астатнія па аднаму балу.
Варыянт 1
Знайдзі значэнне выразу:
2347 – 65 7 +572
Рашы ўраўненне:
Х – 3842 = 5 868
Варыянт 2
Знайдзі значэнне выразу:
3548-291: 7 + 9042
Рашы ўраўненне:
90621 + х = 320084
Пасля заканчэння гэтага этапа ўроку вучні падлічваюць агульную колькасць набранных балаў.
Настаўнік падводзіць вынік работы вучняў на уроку. Праводзіцца ўзнагароджванне пабедзіцеляў.
38000+12000 36000+ 8000 540: 9
90000- 49000 90000- 31000 70 4
38000+12000 36000+ 8000 540: 9
90000- 49000 90000- 31000 70 4
38000+12000 36000+ 8000 540: 9
90000- 49000 90000- 31000 70 4
38000+12000 36000+ 8000 540: 9
90000- 49000 90000- 31000 70 4
38000+12000 36000+ 8000 540: 9
90000- 49000 90000- 31000 70 4
38000+12000 36000+ 8000 540: 9
90000- 49000 90000- 31000 70 4
38000+12000 36000+ 8000 540: 9
90000- 49000 90000- 31000 70 4
38000+12000 36000+ 8000 540: 9
90000- 49000 90000- 31000 70 4
38000+12000 36000+ 8000 540: 9
90000- 49000 90000- 31000 70 4
38000+12000 36000+ 8000 540: 9
90000- 49000 90000- 31000 70 4
Каманда біятланістаўна на аўтобусе ехала на спаборніцтвы 3 гадзіны з скорасцю 38 км/г. Колькі кіламетраў ім засталося праехаць, калі ўвесь шлях складае 100 км?
У каманднай эстафеце па біятлоне ўдзельнічалі 4 чалавека. Кожны ўдзельнік прабег дыстанцыю 6 км. Колькі кіламетраў прабегла ўся каманда, калі вядома, што ўсе удзельнікі дайшлі да фінішу?
Каманда біятланістаўна на аўтобусе ехала на спаборніцтвы 3 гадзіны з скорасцю 38 км/г. Колькі кіламетраў ім засталося праехаць, калі ўвесь шлях складае 100 км?
У каманднай эстафеце па біятлоне ўдзельнічалі 4 чалавека. Кожны ўдзельнік прабег дыстанцыю 6 км. Колькі кіламетраў прабегла ўся каманда, калі вядома, што ўсе удзельнікі дайшлі да фінішу?
Адначасова з двух гарадоў, адлегласць паміж якімі 345 км, насустрач адзін аднаму адправіліся два цягнікі. Скорасць аднаго цягніка 60 км/г. Праз 3 гадзіны цягнікі сустрэліся. Знайдзі скорасць другога цягніка?
Адначасова з двух прыстаней, адлегласць паміж якімі 390 км, насустрач адзін аднаму адправіліся два цеплаходы. Скорасць аднаго цеплахода 30 км/г. Праз 6 гадзін цеплаходы сустрэліся. Знайдзі скорасць другога цеплахода?
Адначасова з двух гарадоў, адлегласць паміж якімі 345 км, насустрач адзін аднаму адправіліся два цягнікі. Скорасць аднаго цягніка 60 км/г. Праз 3 гадзіны цягнікі сустрэліся. Знайдзі скорасць другога цягніка?
Адначасова з двух прыстаней, адлегласць паміж якімі 390 км, насустрач адзін аднаму адправіліся два цеплаходы. Скорасць аднаго цеплахода 30 км/г. Праз 6 гадзін цеплаходы сустрэліся. Знайдзі скорасць другога цеплахода?
Адначасова з двух гарадоў, адлегласць паміж якімі 345 км, насустрач адзін аднаму адправіліся два цягнікі. Скорасць аднаго цягніка 60 км/г. Праз 3 гадзіны цягнікі сустрэліся. Знайдзі скорасць другога цягніка?
Адначасова з двух прыстаней, адлегласць паміж якімі 390 км, насустрач адзін аднаму адправіліся два цеплаходы. Скорасць аднаго цеплахода 30 км/г. Праз 6 гадзін цеплаходы сустрэліся. Знайдзі скорасць другога цеплахода?
Адначасова з двух гарадоў, адлегласць паміж якімі 345 км, насустрач адзін аднаму адправіліся два цягнікі. Скорасць аднаго цягніка 60 км/г. Праз 3 гадзіны цягнікі сустрэліся. Знайдзі скорасць другога цягніка?
Адначасова з двух прыстаней, адлегласць паміж якімі 390 км, насустрач адзін аднаму адправіліся два цеплаходы. Скорасць аднаго цеплахода 30 км/г. Праз 6 гадзін цеплаходы сустрэліся. Знайдзі скорасць другога цеплахода?
Варыянт 1
Знайдзі значэнне выразу:
2347 – 65 7 +572
Рашы ўраўненне:
Х – 3842 = 5 868
Варыянт 2
Знайдзі значэнне выразу:
3548-291: 7 + 9042
Рашы ўраўненне:
90621 + х = 320084
Варыянт 1
Знайдзі значэнне выразу:
2347 – 65 7 +572
Рашы ўраўненне:
Х – 3842 = 5 868
Варыянт 2
Знайдзі значэнне выразу:
3548-291: 7 + 9042
Рашы ўраўненне:
90621 + х = 320084
Варыянт 1
Знайдзі значэнне выразу:
2347 – 65 7 +572
Рашы ўраўненне:
Х – 3842 = 5 868
Варыянт 2
Знайдзі значэнне выразу:
3548-291: 7 + 9042
Рашы ўраўненне:
90621 + х = 320084
Варыянт 1
Знайдзі значэнне выразу:
2347 – 65 7 +572
Рашы ўраўненне:
Х – 3842 = 5 868
Варыянт 2
Знайдзі значэнне выразу:
3548-291: 7 + 9042
Рашы ўраўненне:
90621 + х = 320084
Варыянт 1
Знайдзі значэнне выразу:
2347 – 65 7 +572
Рашы ўраўненне:
Х – 3842 = 5 868
Варыянт 2
Знайдзі значэнне выразу:
3548-291: 7 + 9042
Рашы ўраўненне:
90621 + х = 320084
Вусны лік
- Наша матэматычнае спаборніцтва аб яўляю адкрытым. А пачнем мы, як і спарцмены , з размінкі. За кожны правільны адказ атрымліваеце 1 бал.
- павялічце лік 350 у 3 разы;
- паменьшыце лік 470 на 130;
- першае складаемае 390, другое – 1400, запішыце суму;
- памяншаемае 700, аднімаемае 125, запішыце рознасць.
- запішыце лік, у якім 5 дзесяткаў, а соцен – у 3 разы больш;
- запішыце, у колькі разоў 2800 больш, чым 40;
- запішыце суму лікаў 1435 і 565.