Вырашыў свой рост даведацца удаў..
урок 1 клас
тэма : сантыметр.
Мэты і задачы :пазнаёміць з новай адзінкай вымярэння даўжыні - сантыметрам, яго абазначэннем на пісьме ; вучыць вымяраць даўжыню адрэзка ў сантыметрах з дапамогай лінейкі ; замацоўваць веды пра склад лікаў першага і другога дзясяткаў; развіваць пазнавальную актыўнасць , лагічнае мысленне , памяць , увагу.
абсталяванне: лічбавыя вееры, рознакаляровыя папяровыя палоскі даўжынёй 6 сантыметраў, меркі ( папяровыя квадраты); карткі з заданнямі; лінейка для кожнага вучня; сантыметровая стужка; рулетка; смайлікі для рэфлексіі; мультымедыйная прэзентацыя.
- АРГАНІЗАЦЫЙНЫ МОМАНТ. Настаўнік. Хлопцы, любіце вы мультфільмы? (Ответыдетей.) Сёння да нас на ўрок прыйшлі героі аднаго мультфільма. Даведаліся ці вы іх (слайд 2)1, З якога яны мультфільма? ("38 папугаяў".)
- II. ВУСНЫ РАХУНАК. Настаўнік. Нашы госці падрыхтавалі для вас задання. Мартышка запрашае пагуляць у "Маўчанку" (слайды 3-7). Ведаючы адказ на пытанне, ці не прамаўляеце яго, а пакажыце з дапамогай лічбавага вееры. 1. Які лік знаходзіцца паміж лічбамі 7 і 9? 2. Якое адназначны лік з'яўляецца найбольшым? 3. Якое двухзначны лік з'яўляецца найменшай? 4. Які лік ідзе пасля ліку 7? 5. Які лік папярэднічае ліку 7? Настаўнік. Малайцы! Наступнае заданне для вас падрыхтаваў Папугай (слайд 8). Клас дзеліцца на тры групы. 1-я група выпісвае прыклады з адказам 7, 2-я група — прыклады з адказам 8, а 3-я група — з адказам 9. 17-10= 19-10= 18-10= 8+1 = 9-9= 7-0= 9-1= У канцы праводзіцца праверка. Настаўнік. Сланяня прыдумаў для вас задачы. Вырашыце іх. Кожная група атрымлівае картку з заданнем (дадатак 1 на дыску). 1 - я група. У кошыку ляжала 10 ананасаў. Сланяня з'еў 3 ананаса. Колькі ананасаў засталося ляжаць у кошыку? 2 - я група. Раніцай Сланяня з'еў 10 бананаў, вечарам — 2. Колькі ўсяго бананаў з'еў Сланяня? 3 - я група. У панядзелак Сланяня выпіў 8 вёдраў вады, а ў аўторак — на 2 вядра менш. Колькі вёдраў вады выпіў Сланяня ў аўторак? Правільнасць выканання заданняў правяраецца па слайдах 9—П.
- АКТУАЛІЗАЦЫЯ АПОРНЫХ ВЕДАЎ. Настаўнік. Наступнае заданне — ад Ўдава. Ён просіць вас параўнаць адрэзкі (слайд 12). Адрэзак якога колеру самы доўгі? (Сіняга.) Адрэзак якога колеру самы кароткі? (Чырвонага.) Як вы параўноўвалі адрэзкі? (На вока.) (Настаўнік бярэ рознакаляровыя папяровыя палоскі аднолькавай даўжыні.) Паглядзіце на палоскі, якія я трымаю ў руках. Аднолькавага ці яны колеру?(Няма.) Ці можаце вы вызначыць на вока, якая з палосак даўжэй? (Няма.) Якім вядомым нам спосабам мы можам параўнаць гэтыя палоскі? (Накладаннем.) (Настаўнік накладвае палоскі адзін на аднаго.) Якая палоска даўжэй? (Яны аднолькавай даўжыні.) Фіз куль кмен качка Вучні выконваюць рытмічныя руху пад "Песеньку пра зарадку" (сл. Г. Остера, муз. Г. Гладкова).
IV. ПАСТАНОЎКА ТЭМЫ, МЭТАЎ І ЗАДАЧ УРОКА. Клас дзеліцца на тры групы, кожная атрымлівае папяровую палоску. Настаўнік просіць дзяцей вымераць даўжыню палосак з дапамогай умоўных мерак (невялікіх квадратаў з кардона рознай даўжыні). Настаўнік. Які вынік атрымаўся ў першай групы? (2 меркі.) У другой? (3 меркі.) У трэцяй? (4 меркі.) Хлопцы, палоскі, якія я вам раздала, былі аднолькавай даўжыні, а вынікі вымярэнняў ў вас атрымаліся розныя. З падобнай праблемай сутыкнуліся і нашы госці, вымераючы даўжыню ўдава.
Прагляд фрагмента з мультфільма “38 папугаяў" (дадатак 2 на дыску).
У Якая даўжыня ўдава ў папугаях? У мартышках?
У слонятах? Чаму адзін і той жа удаў атрымаўся
рознай даўжыні? Што трэба зрабіць, каб вынікі вымярэнняў атрымаліся аднолькавымі?
Настаўнік. Параўнайце вашы меркі. (Вучні параўноўваюць квадраты, прыходзяць да высновы, што яны раз - ныя.) Давайце паспрабуем вымераць даўжыню палосак аднолькавымі меркамі. (Раздае навучэнцам квадраты даўжынёй 1 гл) Якая даўжыня палоскі атрымалася ў першай групы? (6 мерак.) У другой? (6 мерак.) У трэцяй? (6 мерак.) Чаму атрымаліся аднолькавыя вынікі? (Вымяралі аднолькавымі меркамі.) Паглядзіце ўважліва на гэтыя меркі. Адрэзак такой даўжыні называецца сантыметрам. Гэтай адзінцы даўжыні і будзе прысвечаны наш урок (слайд 13). Як вы думаеце, што мы павінны і чаму павінны навучыцца на сённяшнім уроку? (Даведацца, што такое сантыметр, навучыцца вымяраць даўжыню і запісваць яе ў сантыметрах.)
V. ПРАЦА ПА ТЭМЕ.
Настаўнік. Зручна ці вам было вымяраць даўжыню палосак квадратамі? А калі б вам прапанавалі вымераць, напрыклад, даўжыню стала? Атрымліваецца, патрэбен спецыяльны інструмент, які б палегчыў працэс вымярэння. Як называецца прылада для вымярэння даўжыні прадметаў? (Лінейка.) Разгледзьце лінейкі, якія ляжаць на вашых партах. Што вы бачыце на іх? (Лічбы, дзялення.) Адлегласць на лінейцы ад аднаго дзялення, пазначаную лічбай, да іншага складае сантыметры. Каб вымераць даўжыню якога-небудзь прадмета, трэба прыкласці да яго лінейку такім чынам, каб пачатак прадмета супадала з адзнакай 0 на лінейцы. Лічба на лінейцы, з якой супадае канец вымяранага прадмета, адпавядае яго даўжыні (слайд 14). Якая даўжыня алоўка, намаляванага на малюнку? (10 см) З дапамогай лінейкі яшчэ раз вымераем даўжыню нашых палосак. Які вынік атрымаўся? (6 см)
Праца ў парах
У вучняў на партах — карткі з адрэзкамі (дадатак 3 на дыску). Адзін вучань вымярае лінейкай адрэзкі (сіняга колеру), запісвае вынікі ў пустыя клеткі, а другі сочыць
за правільнасцю вымярэнняў. Затым вучэнні* мяняюцца месцамі: адзін вымярае адрэзкі (чырвонага колеру), запісвае вынікі ў пустыя клеткі, а другі сочыць за правільнасцю вымярэнняў Правільнасць выканання задання правяраецца па слайд 15.
Настаўнік. Для зручнасці і хуткасці вымярэнняў акрамя лінейкі існуюць і іншыя інструменты, напрыклад, сантыметровая стужка, рулетка (дэман-стрирует).
Физкультминутка
Настаўнік. Адзінкі вымярэнняў, якімі мы карыстаемся сёння, існавалі не заўседы. Першыя адзінкі вымярэння не былі дакладнымі. Так, у даўніну адлегласць часта вымяралі крокамі. Акрамя кроку карысталіся і такімі адзінкамі вымярэнняў, як пядзю — адлегласць паміж канцамі расцягнутых вялікага і ўказальнага пальцаў; далонь — шырыня пэндзля; фут (або лапаць) — даўжыня ступні; сажань — адлегласць паміж кончыкамі пальцаў разведзеных рук (слайд 16).
VI. ПАДВЯДЗЕННЕ ВЫНІКАЎ. РЭФЛЕКСІЯ.
І З якой адзінкай вымярэння даўжыні сёння пазнаёміліся? Як яна пазначаецца на пісьме? Навошта патрэбныя адзінкі вымярэння даўжыні? Якія старажытныя адзінкі вымярэння даўжыні запомнілі?
Гульня "Так-не"
Калі вучні згодны з сцвярджэннем настаўнікі, яны пляскаюць у ладкі і кажуць "так", калі не згодныя, гучна тупаюць і кажуць 'няма".
1. Лінейка — гэта інструмент для вымярэння даўжыні прадметаў.
2. Адлегласць на лінейцы ад аднаго дзялення, пазначаную лічбай, да іншага называецца сантыметрам.
3. Для вымярэння даўжыні адрэзка неабходна яго пачатак сумясціць з лічбай 1 на лінейцы.
4. Для дакладнага вымярэння даўжыні прадметаў можна карыстацца толькі драўлянымі лінейкамі.
Вучні, якім было лёгка працаваць на ўроку, мацуюць на дошку усмешлівы смайлік, вучні, якім было складана, — сумны (дадатак 4 на дыску).
Настаўнік. Наш урок падышоў да канца. Я дзякую вас за стараннасць і добрую працу на ўроку! А нашы госці кажуць вам: "Да новых сустрэч!* (слайд 17).